reklamlar

haberler

manşet haberler

Personel Gazete Sağlık Personeli PersonelSaglik.NET

12 Ocak 2016 Salı

Bakan Avcı'dan ''Paralel Okullar'' Açıklaması

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, "Yurtdışında yapımı devam eden 4 okulumuz var. Kırgızistan, Katar, Gürcistan ve Suudi Arabistan" dedi.

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, 8. Büyükelçiler Konferansı'nda yaptığı konuşmada, 15 farklı şikede 65 okulları bulunduğunu belirterek, okullarda 598 öğretmenin görev yaptığını ve 10 bin 327 öğrencinin eğitim ve öğretim gördüğünü söyledi. Avcı, "Yurtdışında yapımı devam eden dört okulumuz var. Kırgızistan, Katar, Gürcistan ve Suudi Arabistan. Kırgızistan'daki okulumuz yeni binasına taşındı, ama resmi açılışımızı yapmadık" dedi.

Yurtdışında paralel yapılanmaya ait okulların kapatılması veya dönüştürülmesi amacıyla bir vakıf kurulduğunu hatırlatan Avcı, "Yurtdışındaki okulların her birinin farklı kuruluş statüleri var. O ülke mevzuatına göre, bazıları özel şirket statüsünde, bazıları bir dernek, bazıları yerel otoritenin ilişkilendirdiğini yerel makam tarafından veya tamamen bağımsız kurumlar. Bu bir milli servettir, milli servetin heba edilmemesi gerekir. Pek çok ülke, doğrudan resmi girişim olarak, devlet olarak yapılan faaliyetlerde biraz çekimser davranabiliyorlar. Bunun gerçekten eğitim faaliyeti olduğunun, sivil bir faaliyet olduğunun yerel makamlar tarafından da takdir edilmesi vakıf daha kolay sağlar ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın gereken yerde ve hızda hareket ermesini güçleştiren vakfın esnek, kolay adapte olacağını düşündük" ifadelerini kullandı. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Haberdata.com Güncel Son Dakika Haberleri